Jeg er drittlei vektvoktere som skal fortelle meg hvor mye jeg skal veie, det er da for faa`n min egen sak hva vekta viser. Reklame på tv om magert kjøtt, karbohydrater og protein. Kjøss meg bak.
Kan ikke jeg få selv bestemme hva jeg skal spise og ikke minst hva jeg vil veie. Det er da for svarte ikke andre enn jeg selv som bærer vekta mi, og om andre sliter med at jeg eller andre er "overvektig" så er det jo for f… deres problem. Kan ikke jeg få nyte min saftige biff med masse bernaise saus på uten at andr skal bry seg? Gi svarte i hva jeg veier jeg er fornøyd og ingen andre enn jeg bærer min egen vekt, jeg driter i hva du måtte mene om min vekt.
Hvem i huleste har bestemt at de tynne har riktig vekt? de er jo anorektiske. Å ikke det ? så du syns det er galt av meg å kalle dem det? ok men hvor er forskjellen? du bryr deg jo om at hun eller han er "for tykk" da må jo jeg få kalle deg for anorektiker … eller er det forskjell på deg å meg ?
Men når sant skal sies så driter jeg i om du er sylslank eller om jeg er feit
jeg bryr meg kun om at jeg og du har det godt. Alt annet er uvesentlig …
Hilsen en irritert Havfrue

92 kommentarer In " JEG ER DRITTLEI, forbanna og provoset "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.
august 18th 2006 at 9:32 pm
Smykkeline gir stående applaus!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:33 pm
#1 jeg blir litt provosert innimellom
takker for bifallet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:37 pm
Det er på tide noen sier i fra. Nå er det nok… Det er ikke pent å være for tynn. Det er ikke behaglig heller. Man fryser hele tiden, vondt å sitte vondt å ligge osv. Har vært så tynn som de hollywood damene pga sykdom OG DET ER IKKE IKKE IKKE IKKE IKKE PEEEEEEEENT…. Veldig engasjert:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:38 pm
enig! Selv er eg ganske fornøyde med min kropp. Så er eg veldig lett påvirkelig og med en gang eg ser noen som er syltynne, føler eg meg uvel.. Det er ikke sånn det skal vere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:42 pm
#3 om en føler seg vel er det nok, andre skal ikke bestemme eller si hvordan vi bør være jeg er rett å slett irritert i dag over reklamen på tv grrrrrrrrr …. skulle ønske jeg kunne skrive alle de stygge ordene jeg kan f.f… h…… osv med andre ord jeg er sint
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:43 pm
#4 hvem som helst kan være fornøyd med kroppen sin og med seg selv, men så kommer disse “bedreviterne” å forteller oss at vi er mislykka fordi vi ikke er som dem ønsker , måtte de ta korteste veien til helvete.. nå banna jeg igjen , helt klart sint havfrue i dag
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:47 pm
Næmen, næmen Helene da! Hva er dette?
Hvem maser om vekt?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:50 pm
#7 tv reklamen maser, ;hvordan passe vekta…
ja da vennen jeg blir irritert over slikt ingen skal fortelle meg hvordan min vekt skal være. Og hva med de unge i dag skal de ha dette presset på seg ? Ikke faan
klemfra irritabel Havfrue
jeg passer da for svarte svingende min egen vekt uansett hvordan den er
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:50 pm
øhh. jeg tviler på at du forstår hva det innebærer å være anorektiker.. Å kalle noen for tykk er omtrent det samme som å kalle noen for tynn, tro det eller ei. men anorektiker? skjerp deg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:56 pm
Bra sagt!
Er enig med deg. Man blir visst aldri bra nok ifølge mange.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:57 pm
#9 jeg har vært anorektiker, jeg snakker om tynn ikke slank jeg har også vært på den andre siden hvor en svetter ved for mye anstrengelser. men det var min egen sak hvordan jeg såg ut og det er det fortsatt . Ingen skal kunne sette ett standard for hvordan andre skal se ut , det er det jeg vil fram til. Ikke hvorvidt folk er tynne, slanke eller kraftige eller vel kraftig .
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 9:58 pm
#10 hovedsaken er at en er bra nok for seg selv
hva andre mener spiller egentlig ingen rolle
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:00 pm
grunnen til at det er sååååå mye reklame er jo fordi overvekt er blitt ett verdens problem og det har aldri vært så mange med overbvekts problemer! det er faktisk flere med overvekt problemer enn forlk med spiseforstyrrelser!!
og uansett hvordan vi ser ut utenpå så er det det indre som teller og med mener jeg ikke personligheten men med kroppen innvendig! hvis vi ikke spiser ordentlig så kan vi bli forfulgt med livstilsykdommer resten av livet! som diabetes type 2,forstoppelser,overvekt,spi
seforsyrrelser,osterporose,j
ernmangel og vitaminmangel og har man vitaminmangel på vitamin C så får han jernmangel! så enkelt er der!
så tenk på hva dere spiser! ikke for vekten… men for kroppen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:04 pm
“Hvem i huleste har bestemt at de tynne har riktig vekt? de er jo anorektiske” jeg forstår hva du mener, men jeg syns det var litt dårlig formulert. jeg er tynn, men slettes ikke anorektisk.. og jeg vet om fler. det er ganske plagsomt faktisk. akkurat som overvektige ofte blir satt i bås som fråtsere, blir tynne ofte sett på som sultere. men budskapet ditt – tror jeg – er at vi er som vi er så lar vi dte være med det og er fornøyde. forstår jeg rett?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:06 pm
Folk må jo få veie hva de vil, men å gidde å svare 17 åringer som ber deg skjerpe seg, er under _min_verdighet Helene. Men, du styrer bloggen _din_.
Lurer på om det er en annen enn en 17 åring bak dette nicket, og lure kan man jo.
Skal jeg legge ut den ufyselige kommentaren, eller slette din?
Er du kommet i overgangsalder eller..for mange begynner den i 40 årene.
Eller er du forgiftet av sjokolade?Gjennom luftveiene..le litt da..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:11 pm
#15: Å svare på en av dine kommentarer burde muligens ligge under min verdighet også sirenia, hvertfall når du holder på sånn. en 17 åring, ja. gjør det min mening mindre verdt, syns du?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:11 pm
#13 det finnes folk som ifølge andre er overvektige som er friske å raske og i bedre form enn de såkaldte “vellykka” kropslige
og alle disse vektvokterne er opptatt av vekt ikke sykdommer og det provoserer meg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:15 pm
#14 ja du forstår meg rett, jeg var engang anorektiker (fantes ikke det bein i kroppen du ikke kunne se) og var fornøyd, jeg har også vært enormt polstret og fornøyd , kanskje jeg var fornøyd med meg selv og livet mitt
så jeg kjenner begge sider av kroppsvekten men det var MIN greie ok anoreksi er sykelig og trenger hjelp men ingen skal dømme dem for det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:17 pm
#15 syns du skal legge ut den annonyme jeg og da kan du beholde min , men uten den annonyme blir min helt på jordet
da blir den kanskje sett på som et angrep på deg noe den ikke er men det vet du og jeg
om de er 17 eller 70 spiller ingen rolle
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:19 pm
alt med måte,sier jeg bare..
eksperter osv sier dette pga DITT EGET BESTE.. de prøver ikke å idealisere verden,men vil skape bedre velvære for deg go samfunnet.. sykefraværet skyter opp i været og staten betaler unødvendige penger på folk som er overvektige.. de som kan gjøre noe med vekta si så man kan bli normalvektig bør gjøre det..
nyt for all del biffen din du!
men de prøver bare å hjelpe,faktisk..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:19 pm
Hmmm…så vidt jeg vet er det frivillig å gå på vekta, så eneste måten man blir provosert av det på er om man føler selv at man veger for mye, eller for lite.
Mitt tips (som prøver å bli kvitt noe kg for mye), er å droppe å kikke på vekta til du føler at du klarer å kontrollere den nye livsstilen, først da bør man begynne å se på vekta…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:19 pm
#15 ps er ikke kommet i overgangsalderen enda, har kviser som en fjortis enda hehe og sjokoladetrangen er forsvunnet for en kort stund , håper iallefall den blir kort
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:20 pm
INGEN KRANGLING ELLER SLIKT PÅ MIN BLOGG TAKK
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:22 pm
#20 HJELPE HVEM DA ? jeg kan kanskje være veldig overvektig akkurat nå for alt dere vet men jeg er frisk som fy . altså trenger jeg ikke magert kjøtt for å holde vekta (reklamen som fikk meg til å flippe totalt)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:23 pm
#20 ps jeg vet MITT eget beste og trenger ingen til å fortelle meg det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:23 pm
Få det ut Helene er helt enig med deg. Vi blir lullet inn i dealer som de færreste klarer å leve opp til og hvorfor skulle noen?
På ferie i sommer kikket jeg mye og lenge på de som badet rundt meg. Kanskje 1 av 100 kunne kalles “idealet” Alle andre kom i de fasonger som fins i verden. Det var godt å se og et tankekors.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:24 pm
#21 om du forsøker å minske vekten så vil jeg velge å tro at du gjør det for din egen skyld og ikke for at andre skal bli fornøyd
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:24 pm
Helene: Se der ja, der tok mor styringa, flott!
Jasså, fortsatt kviser og sjokotrang, bare i midlertidig dvale, spis og kos deg du….mmmm..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:27 pm
#26 Kanskje for at det er normalen
ja jeg får det ut , blir så søkkanes irritert av slike som sier at “de slanke” er de pene og de eneste som har riktig “fasong” Drit å dra sier jeg
vi er alle fporskjellige og kommer i forskjellige innpakninger
Takk for det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:29 pm
#28 ja i midlertidig dvale ,
og håper den blir kort . når det gjelder kviser så produseres de i fleng hehe
jeg har alltid styringen vennen (tror jeg da )
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:30 pm
#17
ja jeg er jo enig i at det er verken bra eller fint å være for tynn…men uansett hvor tynn vi er eller hvor tykk vi er… så må man passe på hva man spiser… men det er ikke alle som gjør det…derfor synest jeg det er bra at det er mye forkus på dette… men jeg respekter deres meninger:) og er jo på en måte enig osgå:) det jo ikke så bra med all den forkusen på å være hollywood tynn! det burde heller vært fokus på å hjelpe de som har spiseforsrtyrrelser!! ikke sant???!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:32 pm
#27:
Det er helt klart for min egen skyld ja, for min egen selvfølelse… etter lengre tid med selvpåførte plager om det, er jeg iferd med å komme på “rett kjøl”…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:34 pm
#31 ja fokuset burde være på å hjelpe de som sliter uansett om det er med for mye vekt eller for lite vekt, for om noen tror at folk som er ekstremt overvektige ønsker å være det så har de misset noe , vekten er et like stort problem for dem som det er for de som er for magre. Det jeg ønsket å få fram var at ingen kan si hva som er “riktig” størrelse. Det er det som provoserer meg
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:36 pm
#32 godt å høre at du er på riktig vei. Selv sleit jeg lenge og fikk ingen hjelp fra det offentlige. men hadde en bror(RIP) som hjalp meg til å komme på riktig vei
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:37 pm
hva som er “normalt” eller “rett” er et samfunskonstruert konsept… er “vi” som har skapt det… så da er det opp til oss(som i oss i samfunnet) og prøve å forrandre det:) tror nå jeg:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:39 pm
#32 OM MIN BROR http://www.vgb.no/103...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:39 pm
#33
ja! ingen burde prøve å få oss til å slanke oss fordi de ikke er fornøyde med våre kropper!
der er jo veldig sårende! jeg har fått høre slike ting! og jeg VET jeg ikke er ovevektig! og er faktisk veldig fornøyd med meg selv! men det gjør desverre noe med en når du får høre av kjæresten din at han synest du må slanke deg litt! folk sa til meg den gangen at jeg måtte dumpe han! men hva gjorde jeg? jo begynte å tenke slanking! kanskje like greit at han dumpet meg! hehe…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:40 pm
#35 JA det er opp til oss å forandre på det
for det er vi som har skapt problemet, enig der
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:41 pm
#35
det er vell body max indexen som teller? eller er det ikke?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:43 pm
herregud… ekspertene er der for deres eget beste.. sitat : “jeg vet MITT eget beste”.. ja,så trenger ikke du å bry deg om den reklamen da.. men det er nemlig veldig mange der ute som faktisk ikke vet sitt eget beste,og som ikke hva som er bra for kroppen sin..jeg sier ikke at det betyr akkurat DEG,men det er mange der ute som trenger påminnelser.. og hvis det virkelig skal så lite til for at du “flipper” ut,så bør du dra på en øde øy hvor det ikke finnes media og reklame.. lykke til
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:43 pm
#37 ja det er synd å måtte si det , du kan være glad du er kvitt han . for om han ikke var fornøyd med deg, så var det bare kropp han var ute etter. håper du har en i sikte som ser deg for den DU er og ikke for hvordan kroppen din er
Du er mere verdt enn hvordan kroppen er, forstå meg riktig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:44 pm
#39 BMI er noe tull
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:44 pm
Hei Helene:D
Litt irritert i dag, skjønner jeg;)
Men jeg er hjertens enig med deg i at det maset som er overalt om kropp kan være utrolig slitsomt. Idealene er jo helt skinnmagert. Men sånt skifter jo ganske mye da. Er ikke sååå lenge siden runde, kvinnelige former var ansett som særs tiltrekkende. Det som er spesielt nå, er vel at man vurderes nesten i verdi, utifra kroppens utseende.
Synd for de unge, som er lettpåvirkelige, er glad jeg er så trygg på meg selv som jeg er nå, for jeg blåser i hele greia. Det viktigste er at jeg føler meg vel med meg selv, ikke at jeg skal passe inn i et ideal. Det er ikke vekta som definerer hvordan jeg er.
Klem:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:48 pm
#40 og du er annonym , stakkars deg . Kan hende jeg er så kraftig at jeg ikke klarer å komme ut av stolen uten hjelp , men likevell vet jeg mitt eget beste
hVA MED ALLE DE SOM SLITER MED NOE , vil ikke de slite mere? eg syns du kan framstå med ditt nick eller holde stilt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:49 pm
#42
ja det har jeg og forstått etter å ha testet litt ut… men det er forskjellig resultat hvor du ser det… foreksempel i de gamle helse og sosial boken “helsefag” så stod formelen i den boken.. så testet jeg på en nettside og de ble heeelt forskjellige! men der jo mye kødd på nettet også!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:50 pm
trodde jeg framstod med nick? ? wtf?
jeg er ikke fienden her,sier at vi er forskjellige.. du liker ikke slankeopplegg og fokuset på kropp og helse,men for andre har dette kanskje vært livsforandrende.. skjønner hva jeg mener? f.eks se deg rundt om på gaten,ser du mange skinnmagre der? nei.. de fleste er sunne og friske med former
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:50 pm
#43 Jador ja jeg syns det blir for mye fokusert på kropp og hva som er den “ideelle ” kropp. For mange sliter i dag med selvfølelsen pga reklame som forteller dem at de er “misslykket” og da blir jeg provosert
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:51 pm
#46 når jeg trykker på ditt nick så kommer jeg bare til hovedsiden til bloggen , da anser jeg deg som annonym
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:52 pm
#45 min IBM tilsier at jeg er overvektig , ser det slik ut på bildet
( jeg er slank)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:55 pm
#48
har regga meg,men vet ikke hvilket tull som har skjedd.. men skjønner godt at andre kan føle seg mislykket,det er trist.. men sånn er vår verden,det menes iallefall godt da,selv om det ikke alltid faller i smak
BMI behøver ikke ha noe å gjøre med overvekt,man kan f.eks ha en høy muskelmasse som veier masse som faktisk kan tilsi at man er overvektig
don’t worry,be happy
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 10:58 pm
Nå er heksebålet tent, bilder tatt, hjertet dunker og jeg renner vekk, det er 15 grader og jeg har kledt på meg, mer enn vanlig…
Lurer på om det blir nattebad også jeg, noen som vil være med?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:00 pm
#50 jeg er “nesten” ALLTID happy
men tenker på de som sliter med problemer som blir forsterket av slike innslag om vekt, ting som provoserer meg er ; vold og overgrip mot barn og dyr og ting som er med på å nedsette menneskeverdien hos mange , da banner jeg
og det høyt
og for noen år siden var jeg på en såkaldt 40 års kontroll , og tilbakemeldingen der var ; gå ned minst 10 kg og det var fra helsevesenet. og jeg var da tynnere enn jeg er nå , hvor ligger deres tanker og ideer om hva som er riktig vekt ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:01 pm
Jeg leser kommentarer og det er to ting jeg bare vil minne om:
1) til tross for at det forståelig nok kan virke provoserende med slankedritt overalt, så må vi ikke glemme at denne slankedritten har hjulpet folk.
2) det bedrer ikke en beinete tenårings selvbilde at folk skriver at tynt er stygt og unaturlig. For all del, vi er her for å si meningen vår, MEN jeg har en følelse av at det å si at overvektig er stygt ikke ville falle i like god jord.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:02 pm
#51 jeg kommer på hekseritt i natten
og skal håper jeg snart til den landsdelen som fostrer slike
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:02 pm
#52

bra for deg at du har det bra!
den riktige vekten for en person står iallefall ikke på vekta.. så lenge det ikke er fare for liv og helse så synes jeg man skal få være som man selv vil!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:04 pm
Finn en fornuftig “trivselsvekt” for deg selv og hold deg på det nivået. Gi blaffen i hva folk ellers mener med mindre din lege anbefaler deg noe annet…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:04 pm
#53 jeg mener ikke at tynt er stygt eller at feit er det , jeg vil ha fram at det er det indre som teller og at alle har lik verdi. Jeg lar meg provosere av reklame på TV som forteller hvordan få riktig vekt, hva svarte er riktig vekt?
er det ikke viktig at folk har det bra?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:05 pm
#55 endelig, det er jo det jeg har villet få fram hele tiden
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:06 pm
#58
vil tro de fleste er det…
aha! så bra vi er enige
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:06 pm
#57: Jeg skjønner:) jeg siktet til enkelte av kommentarene her.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:06 pm
#56 jeg har en trivsel og den er ikke avhengig av hva vekten sier
så lenge jeg trives er vekt ikke viktig
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:08 pm
#53
slankehysteriet har nok hjulpet mange ja.
men det er ikke stygt å være tynn… men det er ikke pent å være sjelett! og det er ikke pent å være forr overvetig!
og jeg må si at jeg vet at om jeg skulle bli betydelig overvektig da snakker vi om over 100kg så hadde jeg spydd opp igjen maten eller sluttet å spise! vet hva det fører til ja! men jeg hadde ikke klart å leve som så overvektig! selv om jeg kunne fått bensjøret og alt dette herre. men med overvekt så er det mye negativt også!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:10 pm
#60 mange kommentarer er forskjellige, om en ser hva som står i innlegget så er det at jeg blir provosert av at andre skal bestemme hva som er riktig vekt. Mange kan bli provosert av resten
mange leser bare litt og glemmer helheten . Men håper alle ser at hvordan en person er på innsiden er det viktigste
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:11 pm
#56
hvordan kan du si noe sånt?
det kan vært mange grunner til at folk må slanke seg! hadde min lege sagt til meg at jeg måtte slanke meg så hadde jeg gjort d..da hadde d jo vært på grunn av en medisinsk grunn!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:12 pm
#62 det er nok like mye negativt med å være for tynn som det er å være for tykk, og de fleste som er for tykke er det ikke for at de ønsker å være det , men værdien som menneske er den samme som alle andre
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:14 pm
En må ikke glemme menneskeverdien oppi alt dette, ALLE er like mye værdt uavhengig av hvordan innpakningen er. Jeg har like stor verdi som deg og omvendt. IKKE glem det oppi vekthysteriet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:17 pm
#65
ja det vet jeg jo at verdien er den samme.. men det er mye som følger med til å være for tynn og for tykk! og jeg vet hva som kunne skjedd!begge veier… men selvfølgelig hadde jeg blitt over 100kg så hadde jeg gjort noe med det… men å slutte å spise eller å spy oppigjen maten ville vært siste utvei.. bare så det er er sagt…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:20 pm
#67 noen har sykdommer som plutselig kommer og de går voldsomt opp i vekt
Å spy for å minske vekt er ikke noe lurt, Har prøvd det og det følger ting med det og
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:21 pm
#63: jeg skriver under på den:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:21 pm
Trifselsvekt! Det er ikke ytre som teller, men det indre.
Det går utover psyken at en hele tiden skal slanke seg, du får hele tiden beskjed til ditt indre at du ikke er perfekt.
Det er faktisk skremmende hvor mange som har problemer med kroppen sin. Jeg var med sønnen min i svømmehallen for en stund siden og voksne folk gjemte seg bort. ei ung jente sto i dusjen med handuk rundt seg…
Viktig å ha kontroll.
spise ofte og lite og gå en tur i ny å ne tror jeg er det beste, samt å være bevist på hva man spiser….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:24 pm
#68
ja jeg vet det.. men det er heldigvis mange måter å slanke seg på! og mange måter som er sunnere og bedre men jeg sier bare siste utvei… men jeg håper jeg aldri må bruke siste utvei noen gang! men uansett det er min mening om meg selv og noen som jeg håper aldri skjer…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:25 pm
#69 ja det er viktig å få fram at det indre teller mest
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:26 pm
#70 voksne er ofte, alt for ofte så idiotiske i sine kommentarer at det er en skam. Og det vi ikke enker over er at våre kommentarer kan ta liv ..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:27 pm
#71 håper eller ikke du noen gang kommer i den situasjonen at du vil komme til å vurdere slike ting. Mange gjør det , ikke for at de vil men for at kroppen sier at de skal gjøre det …
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:32 pm
Du er verdifull, uansett hvordan speilet forteller at du er. Du er umistelig selv om mange sier at du må forandre deg. Du er deg og du er unik
( bare en liten påminnelse til oss alle)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:35 pm
Som svar på ditt innlegg angående innlegget mitt om dette med 4-6 pack : Jeg er enig med deg, jeg synes det er flott at “overvektige” folk eller folk generelt uansett størrelse er fornøyd med kroppen/vekta si, og det er ikke det, det går på. Jeg mener ikke at man skal få dårlig sannvittighet av å spise usunn, fetende mat, men det å ønske seg en veltrent kropp er vel kanskje en annen sak
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:38 pm
lyser det rødt snart? sint?
tar gjerne en biff jeg, men kan også by på
gresk salat jeg!, med Retsina!
da blir alt kuuuult!
Sembeklem:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:38 pm
376 nei da , det er ikke det , om du ønsker det du mener er en perekt kropp er det ditt valg, men hva er en perfekt kropp?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:40 pm
#77 sembe jeg holder meg fortsatt unna greske salater hehe men biff med masse bernaise mmmmm da snakker vi
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 18th 2006 at 11:48 pm
Du får unnskylde min kjære heksesøster, men hoppet over de fleste kommentarene, men fikk med meg at du skulle østpå..vel, vel..
Bålet brenner, jeg lukter deilig bål og _har_morildbadet klissnaken, og jeg skal si deg i natten er alle katter grå og i vannet er alle lette, så det så.
Jeg er forenet med min kjære Poseideon, og pulsen har sunket veldig.
Det var en fantastisk stjernehimmel, stjerneskudd og aldeles nydelig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 12:03 am
#80 ikke øst , nord
hvor fjellene står i havet og natten er deilig klar for hekseritt
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 12:14 am
Helenes-verden: Hva med gresk salat til lunsj, bade krystallklart vann og biffen til kvelds?
Spanderer!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 12:58 am
Du snakker i gåter kjære du, hvor , hvor , hvor? Skal du nordover igjen? Kan jeg bli med?
Innlegg om nattens ritt klart, mangler bare litt hjelp med å legge inn fra dig.kam.
Nattinatti
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 1:00 am
Du har sååå rett, jeg spiser og drikker det som passer meg jeg nå, ingen skal få fortelle meg hva jeg skal veie nei.. stor klem i natten vennen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 10:49 am
#82
hørest fristende ut særlig biff med klart vann til bad
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 10:51 am
#83 nordover selvsagt
senja og dalstrøka innafor
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 10:52 am
#84 ja det er riktig å spise det som en vil alltid
en skal ikke la seg diktere av “vektvoktere” klemmer i dagslys herfra nå
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 5:25 pm
Jeg vill ebare si hei, og at det var synd du slettet det forrige innlegget…
Ha en fortreffelig lørdag
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 5:33 pm
Ska du te Sænja elle dær omkring, så hærrli!
Og dere har funnet hus og alt er klart til flytting neste år?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 5:33 pm
#88 jeg har ikke slettet det , det ligger i kladden , var det ok altså , hmm får legge det ut igjen da
takker
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
august 19th 2006 at 5:37 pm
#89 vi flytter i slutten av neste mnd
ikke langt men til et hus med hage
blomster og plenklipping.. deilig
Har tenkt tanken om å dra en tur oppover ja
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mars 30th 2009 at 7:23 pm
I dag fikk jeg høre at jeg må holde meg unna bananer, det er nemlig for mye sukker og kalorier i de. I tillegg må man være obs på når på døgnet man spiser frukt, siden fruktsukker nærmest er dødelig om dagen.
Jeg forbeholder meg retten til å spise så mange bananer jeg vil, NÅR jeg vil!!
Gud, for et hysteri det er om dagen.. :/
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende